Informujemy, że Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka” został partnerem nowej kampanii społecznej „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych”.
Nadwaga i otyłość – oraz ich konsekwencje w postaci licznych chorób dietozależnych – to często efekt podejmowania przez konsumentów niewłaściwych decyzji żywieniowych. Informacje, które otrzymują oni na opakowaniach żywności, nie zawsze pomagają w odpowiednim wyborze. Ich zrozumienie wymaga bowiem wiedzy, której większości z nas brakuje. Europejscy naukowcy stworzyli rozwiązanie, które jest skuteczną odpowiedzią na ten problem. To Nutri-Score, uproszczony system oceny i komunikowania wartości odżywczej produktów spożywczych.
Renomowane polskie instytucje naukowe i społeczne, znani producenci żywności oraz popularne sieci handlowe postanowiły wspólnie działać na rzecz jego popularyzacji w Polsce. Poprzez Kampanię „Nutri-Score dla świadomych wyborów żywieniowych” zamierzają promować ten rzetelny i zrozumiały system znakowania żywności. W ten sposób będą wspierać konsumentów w świadomym podejmowaniu decyzji w oparciu o wiedzę o wartości żywieniowej poszczególnych produktów i ich miejscu w prawidłowej diecie.
Inicjatorami Kampanii są:
Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dietetyki, Federacja Konsumentów oraz firma Danone.
Partnerami Kampanii zostały firmy:
Auchan, Carrefour, Kaufland, Nestle, Żabka.
Więcej o kampanii https://nutriscore.pl/
Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Odwiedzając tę strone zgadzasz się na wykorzystywanie cookies. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.