09/11/2021

Wyniki badania satysfakcji pacjenta i opiekuna z pobytu w Instytucie ,,Pomnik–Centrum Zdrowia Dziecka"


Wyniki badania satysfakcji pacjenta  i opiekuna z pobytu w Instytucie  ,,Pomnik–Centrum Zdrowia Dziecka"

Drodzy Rodzice i Opiekunowie,

 

chcielibyśmy Wam bardzo podziękować za udział w badaniu satysfakcji pacjenta i opiekuna przebywającego na oddziale szpitalnym w Instytucie ,,Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka”. Badanie przeprowadzone było w okresie kwiecień – wrzesień 2021 roku, zrealizowane przy pomocy formularza Ankiety Satysfakcji Pacjenta dostępnego:

  • na stronie internetowej IPCZD,
  • portalach społecznościowych,
  • oraz poprzez wysyłkę SMS z linkiem do ankiety do opiekunów pacjentów którzy wyrazili zgodę na kontakt w formie elektronicznej i otrzymywanie powiadomień e – mail oraz sms.

Dzięki Waszemu zaangażowaniu udało nam się uzyskać 1058 wypełnionych formularzy pacjentów większości Oddziałów Instytutu.

 

Kwestionariusz ankiety obejmował między innymi pytania dotyczące opieki lekarskiej oraz pielęgniarskiej w oddziale. Mieli Państwo możliwość dokonania oceny w skali punktowej od 1 do 5, gdzie 5 oznaczał najwyższą notę, a 1 najniższą. Formularz przewidywał również wpisanie swoich dodatkowych spostrzeżeń i uwag na temat pobytu w szpitalu.

 

Dziękujemy za przekazane spostrzeżenia i uwagi, z których wybrane przedstawiamy poniżej:

  • „Jeszcze w takim szpitalu z dzieckiem nie byłam! Najlepszy szpital z najlepszym personelem, dziękujemy!”
  • „Z dzieckiem byłam już w kilku szpitalach, to jedyny w którym moje dziecko nie było "przypadkiem" a "pacjentem, człowiekiem„.”
  • „Dziękuję za wspaniałą opiekę nad moim dzieckiem, szybką reakcje i szybkie działanie, aby ratować jej zdrowie.”
  •  „Przemiły i pomocny personel zarówno lekarski jak i pielęgniarski, bardzo zaangażowany w pracy. W przypadku  hospitalizacji warto poinformować wcześniej rodziców o funkcjonowaniu oddziału np. dostępności do posiłków dla rodziców. Poza tym współpraca z personelem zasługuje na wielkie wyróżnienie. Pięknie wszystkim dziękuję za okazane serce i pomoc w leczeniu synka.”
  •  „Kolejny udany pobyt w CZD. Dla mnie na chwilę obecną nie ma lepszego miejsca w Polsce. Pozdrowienia!”
  •  „Mała uwaga kulinarna - zdarzały się mocno przesolone potrawy. W dobie walki z nadmiarem soli warto może zwrócić uwagę na jej ilość w szpitalnym jedzeniu. Te kąśliwości nie przesądzają ogólnego wrażenia - szpital jest przyjazny dzieciom, lekarze cudotwórcami, a pielęgniarki i pomoc pielęgniarska zasługują na najwyższe słowa uznania. Jeszcze jedna uwaga - linie metra: GENIALNE!!!!”

Wyniki przeprowadzonego badania wskazują na Państwa wysokie zadowolenie jako opiekunów oraz pacjentów z pobytu na Oddziałach Szpitalnych w Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”. W większości wydawana była nota oceny równa 5 – bardzo dobrze oraz 4 - dobrze, co świadczy o zadowoleniu i pozytywnym odbiorze pracowników i standardów stosowanych w IPCZD.

 

Mając jednak na uwadze wskazane przez Państwa spostrzeżenia oraz wychodząc naprzeciw Państwa  oczekiwaniom, staramy się dokonywać zmian które będą usprawniać funkcjonowanie szpitala oraz poprawią warunki pobytu z dzieckiem podczas hospitalizacji.  

 

W związku z powyższym pragniemy przedstawić przykładowe działania, które udało nam się wprowadzić po otrzymaniu Państwa uwag w kwestionariuszu ankiety:

  1. Rozszerzenie dostępu do łazienek dla opiekunów pacjentów hospitalizowanych.
  2. Przygotowanie i udostępnienie  bezpłatnej aplikacji Pacjenta Centrum Zdrowia Dziecka, dzięki której Pacjent posiada nawigację oraz przewodnik po terenie szpitala. Aplikacja pełni funkcję intuicyjnego profilu pacjenta, który zawiera m.in. niezbędne informacje dotyczące wizyt czy informacji o leczeniu w szpitalu.
  3. Instalacja dodatkowych zabezpieczeń mechanicznych umożliwiających bezpieczne otwieranie okien w salach chorych.
  4. Generalny remont i modernizacja łazienki w Klinice Kardiologii. Łazienka została specjalnie dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Jeszcze raz dziękujemy Państwu za udział w naszym badaniu. Tym samym zapewniamy, iż naszym celem jest dalszy rozwój oraz wprowadzanie rozwiązań, które zapewnią najwyższą jakość obsługi naszych pacjentów, a dzięki Państwu zaangażowaniu jesteśmy bliżej tego celu.

wyrażam zgodę

Ta strona używa plików cookies w celu zapewnienia poprawnego i spersonalizowanego działania. Odwiedzając tę strone zgadzasz się na wykorzystywanie cookies. Szczegółowe informacje o tym, w jaki sposób używane są pliki cookies, a także w jaki sposób można je zablokować lub usunąć znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.